קידום ממומן (PPC) בזמני הקורונה

מגפת הקורונה פרצה לעולמנו בסין כבר מתחילת חודש דצמבר 2019, יש אנשים שאומרים עוד לפני. המגפה התפשטה מהר מאוד ברחבי העולם, לצערנו גם למולדתנו בישראל, והשאירה מאחוריה קריסה כלכלית עולמית חמורה ביותר. מהר מאוד המרדף אחר שגשוג הפך להישרדות, כל מה שהיה חלק משגרתנו התהפך, והכל הפך יותר ויותר לאחד בשביל עצמו. אם בעלי העסקים רוצים לשרוד את התקופה הקשה הזאת, יאלצו להתחדש, לשנות שיטות עבודה, פרספקטיבה ולאמץ טקטיקות עסקיות חדשות בתקווה לעבור את המשבר הנוכחי בשלום רלטיבי.

כפי שחשוב תמיד לשמור על אופטימיות ולהסתכל תמיד קדימה ולא למטה, ניתן לראות שמגפת הקורונה הביאה איתה מתנה קטנה, היא זרזה את המעבר לתוך עידן הדיגיטל. בזמני הסגר נאלצנו לעסוק בשגרתנו בצורה חדשה, האימונים הפכו למודרכים בצורה וירטואלית, הזמנות אוכל ודייטים נעשו באמצעות מסך טלפון וגם העבודה להרבה מהציבור מתחיל להשתנות לאחר אימוץ שיטת ה-Smart Working ע״י החברות המובילות במשק. אם תרשו לנו קצת לנבאות את העתיד, אנחנו רואים שכל עסק יצטרך לשדרג את הנוכחות הדיגיטלית שלו כדי לעמוד בקצב עם התחרות ואף גם כדי להוביל אותו. כאן נכנסת לתמונה טקטיקה שיווקית (דיגיטלית) של קידום ממומן, גם מוכר באנגלית כ-Pay Per Click. לפני שנכנס ללמה קידום ממומן הוא כלי קריטי במיוחד בזמני הקורונה, חשוב מאוד להדגיש – אם אין ברשותכם או לא בניתם אתר אינטרנט זה הזמן! רוב הסיכוים הם שהתחרות שלכם הפכו את השירותים ומוצרים שלהם לנגישים גם בעולם האונליין. בנוסף, חשוב למטרות הקידום שיהיה לכם גם עמוד פייסבוק ואינסטגרם כפי שניתן לעשות קידום ממומן גם ברשות החברתיות. בואו נעבור ל-מה זה בדיוק הדבר הזה שנקרא קידום ממומן.

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן (PPC) הוא כלי שיווקי בו ניתן לקדם את מעמד אתר העסק שלכם (וכתוצאה גם את העסק) בגוגל וברשתות החברתיות ע״י מימון מתוקצב מראש. במאמר הזה ברצוננו להתרכז בקידום ממומן בגוגל. בואו נתחיל מההתחלה, הפרסום הממומן בגוגל נעשה ע״י מערכת Google Ads שהיא פועלת ע״י בסיס Pay Per Click (שלם על כל קליק) ומאפשרת לכל אדם בעל אתר אינטרנט לקדם את העסק שלו בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שלו. המטרה כמובן היא להשתמש בקידום הזה להעלות בדירוגים של גוגל ולהגיע לעמוד חיפושים הראשון של גוגל, לאחר חיפוש מילות ביטוי מסוימות הקשורות לעסק שלכם. כפי שלא הרבה מחפשים יגיעו אל העסק שלכם אם הוא נמצא בעמוד השמיני של גוגל, דירוג גבוה מתרגם ליותר תנועה לאתר שלכם וכתוצאה ליותר מכירות ורווח בעסק עצמו!

איך עובד קידום ממומן?

לפני שנכנס לסיבות למה קידום ממומן הוא כלי שימושי במיוחד בזמני הקורונה, חשוב להבין כיצד עובד מנגנון Google Ads. המנגנון עובד לפי אירוח סוג של מכירה פומבית (ע״י גוגל) המבוססת על הצעות מילות ביטוי שבו עסקים משתתפים בוחרים מספר מילות מפתח (רלוונטיות לתחום של העסק) אשר ימקדו אנשים שמחפשים מילים רלוונטיים דומים כחלק מחיפוש מוצרים ו/או שירותים. המכירה הזאת מוכרעת דרך מקסום הצעתכם במכירה. איך ממקסמים את ההצעה? תצטרכו לבצע מחקר מעמיק ולבחור את מילות המפתח הכי איכותיות כדי שתקבלו ״Quality Score״ גבוה מגוגל. ה-Quality Score ביחד עם הסכום שאתם מוכנים לשלם על כל קליק שנעשה על המודעה שלכם יקבעו איזה מודעה תופיע בעמודים הראשונים של גוגל. מה שנוח בשיטה הזאת היא שמשלמים רק עבור קליקים שנעשו על המודעה, אם אין קליקים (בדרך כלל לא המצב) אז לא משלמים.

הגורמים המשפיעים על ה-Quality Score:

  • רלוונטיות המודעה לחיפושים של גוגל.
  • רלוונטיות מילות הביטוי אשר בחרתם עבור קהל היעד.
  • רלוונטיות המודעה לדף נחיתה.
  • איכות הביצועים בעבר של החשבון Google Ads שלכם.

כפי שאתם רואים, קידום ממומן אינו מסובך אבל חשוב לבצע אותו בצורה חכמה ומחושבת, אבל איך הטקטיקה השיווקית הזאת מתחברת לקורונה?

חשיבות קידום ממומן בזמני קורונה

המון בעלי עסקים יראו את הזמן הזה של תקופת הקורונה כזמן להיות קונסרבטיביים ובטוחים ונמנעים מפעילויות ממומנות ואנחנו מסכימים שיש בזה קצת היגיון אבל צריך לחשוב על כל אתגר גם כהזדמנות, הרי הקורונה לא תהיה איתנו לנצח. קידום ממומן הוא מהלך פרסומי יחסית זול אשר מספק ROI  מרשים בעת האינטגרציה שלו בטקטיקה שיווקית. בניגוד לקידום אורגני שהוא יכול לקחת כמה חודשים עד שרואים שיפור, והשיפור עצמו הוא נעשה בצורה יחסית איטית, קידום ממומן בכמה שלבים מהירים יכול להקפיץ אתכם לעמוד החיפושים הראשון של גוגל ולהביא יותר לקוחות במהירות שהוא פקטור קריטי בזמנים הרגישים הללו. בנוסף, נרשמה עלייה משמעותית בזמנים שאנשים משתמשים במסכים ובחיפושים עצמם של גוגל עקב כל המגבלויות המוטלות על הציבור בכל העולם. זאת אומרת שחשוב לבלוט בעולם הדיגיטלי כפי שהקהל שם גם מתרחב וגם נוכח ליותר זמן. זמנים כאלה הם חשובים מאוד כפי שהם מאפשרים לכם לבנות ולפרסם את המותג שלכם, להגיע לקהל חדש ורווחי ולהשקיע את המאמצים שלכם בצורה חכמה אשר תספק לכם תוצאות עסקיות יעילות. באמצעות קידום ממומן תוכלו ליצור לעצמכם Fan base שיעזור לכם להחזיק מעמד בתקופה המאתגרת של הקורונה ולשגשג כאשר הימים האלו כמו בכל תקופה, יעברו.

במידה וכל זה מרגיש לכם קצת מסובך, אנחנו לא רוצים שתדלגו על ההזדמנות לקדם את העסק שלכם. שריט מזה שנים עוסקת בבניית אתרים, עיצוב אתרים, פיתוח מערכות וכמובן גם שיווק דיגיטלי. לאורך השנים אנחנו פתחנו מתודולוגיה מצליחה אשר תרמה לכל עסק שעבד איתנו רווחים מוגברים ותוצאות ארוכות טווח! אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כדי לקבל שיחת ייעוץ חינם, כך שנוכל לעזור לכם להתגבר על התקופה הזאת ולהיות ערוכים היטב ליום שאחרי.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >