אתרי חנות בזמן משבר

אתרי חנות בזמן משבר –כי  רק רב חובל מקצועי ישתלט על האונייה בזמן סערה

בזמן המשבר העולמי של נגיף הקורונה, בעלי עסקים רבים ובמיוחד בפרסום הדיגיטלי, הדבר הגרוע ביותר שבית עסק יכול לעשות הוא להיעלם מהשוק או מתודעתם של הלקוחות. יש לדעת, שלכל משבר יש נקודת סיום ומי שמורגל ברכישה באמצעות חנויות מקוונות לבטח שם לב כי קיימת האטה, אך ענקי החנויות המקוונות בעולם כגון עלי אקספרס או אי ביי, עדיין ממשיכות לפרסם ולשלוח דיוורים. מדובר על חשיבה קדימה לטווח הרחוק. חנות מקוונת שתעצור את פעילותה בזמן המשבר הנוכחי, לא תוכל להמשיך לפעול ולתחזק את שגרת השיווק ומתחרים אחרים ייכנסו במקומו. יש לדעת כיצד ניתן לפעול ולשקוד בתור אתרי חנות בזמן משבר. יש לציין כי עבור הרבה עסקים רבים, משבר כלכלי מהווה אתגר לא פשוט ויש לדעת, באילו כלים יש להשתמש על מנת לשרוד כמו גדולים.

כל המשברים הכלכלים, מלווים בדרך כלל בפאניקה, כאשר נטייה זו הינה טבעית לחלוטין, כאשר הם משתדלים ככל שניתן לצמצם בהוצאות, להפחית בפעילות ולשמור על סטטוס קוו נמוך, עד חלוף המשבר. השאלה היא כמה אורח רוח יש לכל בעל עסק או למי שמנהל חנויות אתר, יש לזכור, כי התחרות הופכת לקלה יותר, דווקא בזמן המשבר ולכן, הלקוחות הפוטנציאליים יזכרו שהם בחרו באתרי החנות שכן תפקדו בתקופת המשבר, כאשר הם יזכרו מי העניק להם שירות יעיל בתקופה זו.

דווקא בזמן המשבר, ניתן יהיה לעשות מלימון לימונדה.

למרות שאנו נמצאים במשבר עולמי כלכלי, אפשר לומר כי זוהי למעשה “תקופת זהב” לפרסום והעלאת מודעותם של הלקוחות ואפילו ליצור מאגר של לקוחות חדשים. שימו לב שבגלל הסגר, אנשים רבים נמצאים בביתם, עסקים חדלו לפרסם והאזרחים הפכו לצרכני אינטרנט מאסיביים. זו התקופה הטובה ביותר בעצם, לעשות מלימון לימונדה.  אנשים אלה הפכו לצרכנים, בהרבה יותר מאשר לפני תקופת הקורונה.זו הסיבה כי אתרי חנות בזמן משבר, חייבים לפעול בפרסום, דיוור ישיר ופרסום ברשתות החברתיות. גם העובדה כי הפרסום הפך להיות זול באופן משמעותי בשל המשבר, יכול להיות בהחלט עיתוי טוב לפרסום.

לדוגמא, בעלי אתר חנות בזמן משבר הקורונה, כאשר הם משקיעים 100 ₪ לפרסום ביום, אשר הניב להם 2 לידים המרות לפני תקופת המשבר, היום, אותו קמפיין, מניב 4 לידים המרות בממוצע. מדובר על הסתכלות חודשית והפערים הפרופורציונאליים, מתבטאים בגידולים חסרי תקדים של מחזורי המכירות דווקא בזמן קשה זה. בנוסף, אופי הפרסום יכול להיות יעיל לדוגמא קוסמטיקאית שהיא בעלת עסק מקומי, יכולה בזמן משבר זה, למכור מוצרי קוסמטיקה באמצעות חנות מקוונת, כאשר תוכל לצרף ווידאו הדרכה לשימוש במוצרי הטיפוח שהיא משווקת. גם עורכי דין למשל, יוכלו לפתח נכסים דיגיטליים כאשר המטרה היא למכור ללקוחות הפוטנציאליים הסכמי מסגרת להורדה באון ליין.

כאשר אין חנויות מתפקדות בשל ההסגר המכירות הן באמצעות הרשת

בגלל ההסגר, ההוראות המפורשות היו צריכה באמצעות משלוחים, מה שהראה את הצורך הרב דווקא בחנויות מקוונות, אשר עומדות בזמני המשלוח. היום ישנם מוצרי צריכה רבים כגון: מזון, בגדים, מוצרים חיוניים לקורונה כגון מסיכות, ג’ל לחיטוי ידיים, כפפות חד פעמיות ועוד מוצרי פארם שיש לרכוש. כמו כן, ישנם אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון ואינם יכולים לצאת את הבית, או לחלופין אלה הנמצאים בבידוד. כל מי שהוא בעל אתרי חנות בזמן המשבר, לבטח יודע, כי עליו לבנות תכנית עסקית, להציב מטרות ויעדים מוגדרים, לבדוק את יכולתו הפיננסית ולפרט את הצעדים שעליו לנקוט, בכדי להגיע ליעד.

ייתכן, כי תכנית עסקית, עשויה להשתנות מדי פעם, על אחת כמה וכמה כאשר אנו נמצאים במשבר, אבל מי צד שני, תכנית עסקית זו, תהיה יעלה מאין כמוה לשמירה על הכוון הנכון של אתר חנות בעת משבר זה שהוא בהחלט גם משבר כלכלי ולא רק בריאותי. יש להכין דו”ח של תזרים מזומנים שהוא החלק החשוב בבניית התכנית. למשל דו”ח אקסל מפורט של תזרים לחצי השנה הקרובה, יוכל לסייע בהבנת מצב הנזילות של העסק, כאשר באמצעותו ניתן יהיה לקבל החלטות מציאותיות יותר.

מי שמנהל אתרי חנות בזמן משבר, יודע שלאחר ניתוח ההוצאות בהתאם לחלוקה הנכונה, יש לבחון מה ההוצאות שבזמן הזה הן לא בגדר הכרח וניתן יהיה לדחות רכישה של מוצרים שאינם חיוניים לאתר החנות לתקופה מאוחרת יותר. מצד שני, יש להיזהר מקיצוצי יתר.  ניתן יהיה להגיע ללקוחות פוטנציאליים, אשר חיפשו זמן רב נותני שירותים ומיד כאשר המשבר יחלוף הם יחפשו מחדש נותני שירותים. הכוונה היא שיש לערבב מחדש את הקלפים ולנצל זאת לטובתכם. השקעה בשיווק ארוך טווח, כאשר ההנחה הרווחת הינה שגם ממשבר כלכלי ניתן לצאת בסופו של דבר ניתן יהיה להופיע שוב ולבלוט מעל פני השטח.

לנהל חנות אתר במשבר בפן המקצועי – רק עם המומחים לדבר

כולנו יודעים, כי החמצן של כל עסק הוא השיווק ולכן עם הרכב של צוות מנצח בשיווק ובמיתוג הוא זה שיכריע. חברת SHAREIT, עוסקת בתחום השיווק, בניית ועיצוב אתרים וקידומם, כבר 8 שנים. האסטרטגיה השיווקית של החברה, היא זו שהובילה להצלחה רבה של בעלי אתרים וחנויות אתר. החברה מבטיחה תהליך מנצח ומצליח בכל שלב במעטפת נרחבת בכלל ערוצי המדיה. החברה משווקת גם חברות ענק ותאגידים , עסקים פרטיים קטנים ובינוניים וכ,ן בסקטור הפרטי.

לחברה צוות שעוסק הן בבניית אתרי, קידום ושיווק וקופירייטינג מקצועי, אשר משדר כתיבה ועיצוב באלמנטים פסיכולוגיים וזאת, בשיתוף מסרים תת הכרתיים שפשוט עובדים. היתרון שלנו הוא שגם במשבר הקורונה, שינסנו מותניים והצלחנו לקדם לקוחות קיימים וחדשים, באמצעות האסטרטגיה השיווקית המנצחת שלנו, גם במשבר קשה זה.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >