בניית אתר חנות – התהליך המלא

בשני העשורים האחרונים החיים עברו תהליך של דיגיטציה שמתבטא במידה ניכרת בעלייה ההולכת וגוברת של שימוש באינטרנט בכל תחום. בעוד שבעבר היינו צריכים לצאת מביתנו כדי ליהנות משירותים ומוצרים שונים, כל מה שצריך לעשות כיום הוא להקליד מספר מילות חיפוש ולהכין את כרטיס האשראי, והודות להקמה של אתרי חנויות, כל עסק יכול להגיע לקהל נרחב בקלות ובלי מאמץ. למרות הגישה הנוחה הזו, יש דבר אחד שלא השתנה: כדי למשוך אנשים לחנות הדיגיטלית שלכם, עליכם להקים אתר חנות איכותי לפי השלבים הנדרשים. אם אתם עסק בהקמה או עסק ותיק שמעוניין לגדול, חשוב שתכירו את השלבים השונים של בניית אתר חנות וכיצד שיווק נכון יכול להזניק את העסק שלכם בעשרות מונים.

בניית אתר חנות – שלב אחר שלב

יש לכם מוצרים, חזון כללי, ואתם מוכנים לפעול ולהקים אתר חנות משלכם. כיצד צריך לעשות זאת? כמו בהקמה של עסק פיזי, גם בהקמת אתר חנות ישנם מספר שלבים שאסור לפסוח אליהם, ואלו החשובים שביניהם:

תכנון אתר החנות

עיצוב אתר חנות הוא שלב חיוני, אך לפניו עליכם להחליט כיצד האתר שלכם יפעל מבחינת פונקציות ומבחינת תוכן. האם אתם מעוניינים באתר חנות בלבד? או שתרצו להקים בתוכו חלק נפרד עם בלוג שתמלאו מדי יום בתכנים? לפני שתפנו לחברה לבניית אתרים עליכם להגדיר את הדרישות הבסיסיות שלכם ומה אתם רוצים שהלקוחות שלכם יראו ויעשו כאשר הם ייכנסו לאתר העסק שלכם.

מחקר שוק

זהו אחד מהשלבים החשובים ביותר בהקמה של כל עסק, לרבות הקמת אתר חנות עסקי. בלי שתגדירו לעצמכם מה קהל היעד שלכם באמצעות מחקר שוק, לא תוכלו לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת, להציב יעדים, ולעמוד בהם. בנוסף, לא תוכלו לספק לקהל היעד שלכם את מה שהוא רוצה מפני שלא תדעו באופן מוגדר במה מדובר. במסגרת מחקר שוק מקצועי, תוכלו לגלות אילו קבוצות מעוניינות במוצר שלכם, מה חתכי האוכלוסייה שזקוקים למוצרים שאתם מציעים, כיצד המתחרים מתנהלים, אילו אסטרטגיות שיווק מתאימות לקהל היעד שלכם, ומה יניע אותו לפעולה בעת כניסה לאתר החנות שלכם.

אפיון האתר

שלב חשוב נוסף בתהליך של הקמת אתר חנות אונליין; לאחר שתגדירו את קהל היעד שלכם, תוכלו לגלות גם אילו עיצובים קורצים לו ומה יגרום לו לבצע פעולות דווקא באתר שלכם לעומת אתרים מתחרים. שלב של אפיון האתר תוכלו להגדיר בדיוק כיצד אתר החנות שלכם ייראה מבחינה וויזואלית ומבחינה פונקציונלית, כלומר אילו חלקים יהיו בו, אילו צבעים דומיננטיים יהיו בו, כיצד הגרפיקה שבו תיראה, כיצד ייראה עמוד הרכישה, וכל פרט נוסף שיאפשר לכם להגדיר את מבנה ומראה אתר החנות שלכם.

מחקר מילים

אנשים מחפשים כיום מוצרים ושירותים שונים עם מילות חיפוש שהם מקלידים לתוך מנועי חיפוש. למשל, הורים טריים לתינוק שמחפשים עגלות יקלידו מילות וביטויי חיפוש כמו “עגלת תינוק”, “עגלת תינוק בטוחה”, “עגלת תינוק במבצע”, ועוד. כדי לגלות מה מילות החיפוש הפופולריות ביותר בקרב קהל היעד שלכם, עליכם לעשות מחקר מילות מפתח. הודות למחקר מהסוג הזה, תוכלו ללמוד פרטים רבים על התנהגות קהל היעד שלכם, אילו מוצרים הם מחפשים, באילו מילות חיפוש הם משתמשים, ובאילו מילות חיפוש המתחרים שלכם משתמשים. באמצעות מחקר מילים תוכלו להציג באתר החנות שלכם מוצרים וטקסטים שכוללים את אותן מילות חיפוש ממוקדות שימשכו את קהל היעד שלכם. מלבד זאת, מנועי חיפוש סורקים אתרים בחיפוש אחר מילות חיפוש, כך שככל שהאתר שלכם יכיל את מילות החיפוש הנכונות, בפיזור הנכון, ובאופן הנכון, כך יגדל הסיכוי שלכם לכניסות מרובות של לקוחות פוטנציאליים.

הקמת האתר ואחסון האתר

לאחר שיש לכם את ה”שלד” הכללי של האתר והאופן שאתם רוצים שהוא ייראה ויפעל, הגיע הזמן לבחור היכן האתר שלכם יאוחסן. כיום ישנן חברות שונות שמאחסנות אתרים, ולאחר שתבחרו את כתובת הדומיין שלכם, תוכלו לבחור היכן האתר שלכם והנתונים שבו יאוחסנו. כדי לוודא שאתם בידיים טובות, חשוב שתבחרו בחברה איכותית המציעה שירות זמין בעת תקלות וכזו שתאבטח את אתר החנות שלכם ונתוני הלקוחות בצורה מיטבית.

פיתוח האתר

בשלב הזה הגיע הזמן לעצב את כל הפעולות של השלבים הקודמים לתוך אתר חנות מקצועי עבור העסק שלכם. פיתוח אתר פירושו בחירה בשפת תכנות שתתאים לצרכים שלכם ותאפשר לאתר שלכם לפעול בצורה מיטבית; על מנת שאנשים ייכנסו ויישארו באתר שלכם, חשוב לבנות אותו כך שהפעולות שבו יתבצעו במהרה, שהוא יהיה נוח לשימוש, שיהיה מותאם למכשירים ניידים, וייראה מקצועי ונעים לעין. כיום נהוג להקים אתרי חנות במערכת WordPress המאפשרת לבצע שינויים בקלות ומציעה מגוון עיצובים, אך כדי להשתמש במערכת הזו ובמערכות אחרות לבניית אתרים הכוללות שפת תכנות משלהן, חשוב להיות בקיאים בנושא.

סגירת קצוות ופתיחת אתר חנות

לאחר השלבים שהוזכרו מעלה, הגיע הזמן להקים אתר חנות מקצועי שיכלול את המוצרים והשירותים שאתם מציעים. למרות שדיברנו על לא מעט שלבים, מדובר ב-50% מבנייה של אתר חנות מוצלח. החצי שנותר כולל שיווק נכון של האתר שלכם באמצעות העלאת תכנים עבור קהל היעד ומנועי החיפוש וכן תחזוק ושיפור תמידי של האתר בהתאם למגמות המשתנות.

בניית אתר חנות מוצלח מהווה שלב ראשון וחשוב במיוחד עבור עסק, אך גם בעולם המודרני כיום, לא ניתן לוותר על פרסום ושיווק שמותאם אישית לעסק שלכם. קידום אתרים מהווה חלק חיוני בכל אתר חנות, ועליכם לוודא שאתם מפרסמים את העסק שלכם והאתר שלכם בצורה מיטבית.

כאן נכנס לתמונה הנושא של שיווק דיגיטלי שכשמו כן הוא – שיווק באמצעים דיגיטליים באופן המותאם לקהל היעד ועונה בדרישות של מנועי החיפוש השונים. שיווק דיגיטלי כולל, בין היתר, כתיבת מאמרים לפי דרישות של מנועי חיפוש, הפצת מאמרים, שיווק ברשתות חברתיות, אופטימיזציה של תוכן באתר, יצירת סרטונים, הפצת ניוזלטר, ופעולות נוספות המאפשרות להפיץ את שמו של העסק שלכם בקרב כמה שיותר אנשים.

מלבד זאת, כאשר מתכננים אסטרטגיית שיווק, חשוב לבצע ניתוח של התוצאות, עם Google Analytics למשל, ולדעת כיצד למקד קמפיינים כדי להניב תוצאות טובות יותר במקרה הצורך.

השיווק הוא חלק בלתי נפרד מהקמת אתר חנות, וכדי לפתח את העסק שלכם, חשוב שתבצעו כל שלב בקפידה ותתכננו אסטרטגיה שיווקית נכונה. מרבית בעלי העסקים לא מצוידים בכלים הנכונים כדי לבנות אתר חנות מקצועי, ולכן חשוב שתהיה לצידכם חברה מקצועית להקמת חנות דיגיטלית ולשיווק של המוצרים שלכם.

SHAREIT מאמינה שכל עסק, קטן או גדול ככל שיהיה, פרטי או תאגידי, יכול להצליח באופן חסר תקדים עם אתר חנות מקצועי ושיווק נכון. צוות המקצוענים של SHAREIT כולל מתכנתים, מעצבים, ומומחי שיווק בעלי ניסיון בהקמת אתרי חנות בארץ ובחו”ל. איתנו תוכלו להקים אתר חנות שמתאים לחזון שלכם ויוכל לקדם את העסק שלכם להישגים חדשים.

הקמת אתר חנות מהווה חלק בלתי נפרד מהצלחה של עסקים כיום, והיא כרוכה בלא מעט שלבים שצריך לבצע במדויק. עם החברה הנכונה לצידכם, תוכלו להציע את השירותים והמוצרים של העסק שלכם לקהל רחב של אנשים ולהגיע לאותם יעדים שאתם מציבים לעצמכם בכל פעם מחדש.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >