ההבדלים בין אתר מותאם למובייל לאפליקציה

בעלי אתרים רבים מכל הסוגים שמעוניינים להכניס את העסק שלכם למכשירים ניידים שואלים שאלה חשובה – מה ההבדל בין אתר סלולרי ובין אפליקציה? בשני המקרים מדובר בהתאמה של אתרים קיימים למכשירים ניידים עם מסכים קטנים, אך כאן בעצם נגמר הדמיון בין שני סוגי האתרים המותאמים הללו. אתר מותאם למובייל שונה באופן מהותי מאפליקציה, וחשוב להכיר את ההבדלים בין שני סוגי האתרים הללו אם אתם מעוניינים להפוך את האתר שלכם למותאם למובייל.

מה זה אתר סלולרי?

אתר סלולרי הוא אתר שבו יש תוכן קיים של אתר מסוים שמעוצב באופן מותאם למכשירים ניידים. כלומר, מדובר באתר לכל דבר שמוצג בצורה ממוזערת. כדי שאתרים סלולריים יהיו נוחים לקריאה ותפעול, יש צורך לעשות בהם שינויים מסוימים, כמו התאמת גודל של תמונות למובייל, הפחתת כמות הקישורים, ועוד.

מה זאת אפליקציה של אתר?

אפליקציה שמתבססת על אתר גם היא מציגה את תוכן האתר בצורה ממוזערת ומשתמשת בתוכן קיים של אתר, אך ההבדל בין אפליקציה ובין אתר סלולרי היא התצורה; אפליקציה יכולה להציג תכנים בתצורות שלא תמיד משמשות אתרי אינטרנט. כך למשל, אם יש לכם אתר שמוכר רשימה ארוכה של מוצרים, הם לא יוצגו כפי שהם מוצגים באתר שלכם. באפליקציה ניתן יהיה להציג מוצרים כתמונות קטנות במקום תמונות גדולות עם תיאור ארוך לצידן.

מלבד זאת, אפליקציה יכולה לשמש לשליחה של התראות מסוגים שונים, כמו הודעות פוש, כאשר יש מבצעים לחגים, למשל. זאת בשונה מאתרים מותאמים למובייל שבהם יש שעתוק מוחלט של האתר ולא ניתן לשלוח הודעות מותאמות ופריטים נוספים.

כעת שאתם מבינים את ההבדל הבסיסי בין אתר מותאם למובייל ובין אפליקציה, הגיע הזמן לגלות הבדלים מהותיים יותר מלבד תצורה של אתר סלולרי ובין תצורה של אפליקציה:

שימוש ללא חיבור לאינטרנט

כדי להיכנס לאתרים שונים, בין שהם מותאמים למכשירים ניידים ובין שלא, אתם צריכים חיבור לאינטרנט. כלומר, אתרים למובייל משתמשים ברוחב הפס שלכם כדי לספק לכם את הנתונים שהם מציגים. אפליקציות, לעומת זאת, אינן מחייבות חיבור לאינטרנט כדי להציג את כל הנתונים; כדי לחסוך בשימוש בנתונים ולמנוע “בזבוז” של כל רוחב הפס שלכם, ניתן להוריד נתונים מסוימים, כמו כתבות או מוצרים, לנייד שלכם ולקרוא אותם גם אם אתם לא מחוברים לאינטרנט.

עלות בנייה אתר חנות

אתר חנות או אתר סלולר הם אתרים שמותאמים למכשירים ניידים באופן מלא או כמעט מלא. כדי שהם יהיו מותאמים, צריך לבצע מספר התאמות בקודים שלהם, כלומר אין צורך לבנות תוכנה מיוחדת כדי שאתר מסוים יהיה מותאם למובייל. לעומת זאת, אפליקציות הן תוכנות שעומדות בפניי עצמן – כדי שלאתר שלכם תהיה אפליקציה ייחודית, יש לבנות תכנה שתהיה האפליקציה. כתוצאה מכך, העלויות של בניית אפליקציה גבוהות יותר מההוצאות של התאמת אתר למכשירים ניידים.

קידום האתר

בעלי אתרים יודעים שעל מנת לקדם את העסק שלהם, הם צריכים להשקיע לא מעט זמן וכסף בקידום ממומן וגם בקידום לא ממומן. ענקית הגלישה גוגל משנה באופן תדיר את הכללים לפיהם היא מדרגת אתרים, וכדי לעמוד בקצב ובתחרות, בעלי אתרים צריכים לפרסם את עצמם באופן תדיר וגם להשקיע לא מעט בתחזוקה של האתר והכנסת תכנים חדשים. קידום באפליקציות שונה במהותו וגם דורש פחות השקעה כלכלית – אפליקציות נמצאות במכשירים ניידים באופן קבוע – כלומר בעלי עסקים לא צריכים להילחם על תשומת הלב של קהל היעד שלהם. בנוסף, שליחה של הודעות מותאמות אישית במועדים שונים מאפשרת לפרסם בתי עסק ללא השקעה כלכלית – מה שהופך אפליקציות חנות לעדיפות על פני אתרים סלולריים.

בשורה התחתונה – מי עדיף?

בהשוואה בין חנות סלולרית ובין אפליקציה עולה השאלה מי מבין השניים עדיף? בעולם שבו מרבית האנשים מסתובבים עם טלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים כמעט לכל מקום, אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. אתר מותאם אישית לסלולר מאפשר לאנשים לצפות בתכנים בצורה נוחה כמעט מכל מכשיר נייד, והתאמה של אתר למכשירים מהסוג הזה עולה פחות לעומת בנייה של אפליקציה.

לעומת זאת, אפליקציה מאפשרת לעסקים להתחרות בהצלחה בבעלי אתרים דומים, ולהשיג את תשומת לבם של אנשים רבים מקהל היעד שלהם. בתחום הזה, אפליקציות של אתרים קיימים מתעלות על אתרים מותאמים.

כדי לענות אם כדאי לכם להתאים את האתר שלכם למכשירים ניידים או לבנות אפליקציה, עליכם לחשוב על הצרכים והתקציב שלכם. אם אתם רוצים להגיע לקהל יעד נרחב, שני סוגי האתרים הניידים מתאימים לכם. אם יש לכם תקציב מוגבל מדי – כדאי שתשקלו אתר מותאם.

מלבד השאלה של המחיר, חשוב גם שתבצעו התאמה של האתר שלכם בצורה איכותית – פרמטר חשוב במיוחד בתכנים למכשירים ניידים. על מנת שאנשים יחזרו לאתר הסלולר שלכם או יחזרו להשתמש באפליקציה שלכם, חשוב שתתבצע התאמה איכותית מבחינת איכות התמונות, מעבר בין עמודים, קישורים, ועוד.

כדי לעשות זאת, עליכם לפנות אל חברה המתמחה בבנייה ובהתאמה של אתרים למכשירים ניידים – הן אתרים סלולריים והן אפליקציות. כדי לקבל שירות איכותי, אתם מוזמנים לפנות למומחים שלנו בחברת שריט שיעניקו לכם שירות בנייה והתאמה של אתרים מההתחלה ועד הסוף.

SHAREIT מבצעת התאמה מלאה של אתרים מסוגים שונים למכשירים ניידים כדי ליצור חוויית גלישה איכותית מכל מכשיר. בנוסף, החברה שלנו פיתחה פטנט ייחודי להמרה של אתרים לאפליקציות באופן מהיר ואיכותי שלא נראה כמוהו. עלות השקה של אפליקציה בשיטה שלנו תעלה כשליש מבנייה מסורתית של אפליקציה, כך שהעסק שלכם ייהנה מפריחה מתמדת ונוכחות במכשירים ניידים.

פיתוח של אתרי מובייל ואפליקציות מהווים חלק חיוני בעולם העסקי כיום בשל העובדה שאנשים משתמשים במכשירים ניידים ללא הרף. התאמה איכותית של אתרים למכשירים ניידים וכן בנייה של אפליקציה יאפשרו לכם לבסס נוכחות אצל חלק רב מהאוכלוסייה, וביצוע איכותי של שתי הפעולות הללו יזניק את העסק שלכם אף יותר.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >