התחזית ל2021: אפליקציות חנות יגדלו ל-6.3 טריליון דולר

התחום הקמעונאי עבר תמורות רבות במהלך השנים, ולאחר ההצלחה של אתרי חנות שהחליפו חנויות מסורתיות, הגיעו אפליקציות חנות וטרפו את הקלפים בשנית. ההצלחה של אפליקציות חנות הביאה בעלי עסקים רבים להציע את מרכולתם באפליקציות, אך אף אחד לא היה יכול לחזות את גודל ההצלחה של הפורמט הזה: בשנת 2021, שווי המכירות באפליקציות חנות עתיד לעלות ל-6.3 טריליון דולר, כן טריליון, ברחבי העולם, וכמות המשתמשים באפליקציות מהסוג הזה עתידה לעלות גם היא. אז מה הביא לנתונים הללו והאם מומלץ להיכנס לשוק האפליקציות כיום? כל התשובות כאן.

2021 במספרים: מה אנחנו עתידים לראות בשוק האפליקציות?

כאמור, שנת 2021 תביא לגדילה משמעותית בשוק האפליקציות, מה שיטיב עם אלו שישכילו להשיק אפליקציות חנות עבור העסק שלכם. הצמיחה המשמעותית הגיעה בחלקה בגלל נגיף הקורונה שאילץ אנשים להישאר בביתם לפרקי הזמן ארוכים ולבצע רכישות של מוצרים ושירותים שונים דרך המכשירים הניידים שלהם. החיפוש התמידי אחר פורמט נוח לבצע בו רכישות מהסוג הזה הביא לפריחה בשוק האפליקציות, כך שחברות שהציעו את מרכולתן באפליקציות חנות חוו צמיחה משמעותית.

הקורונה, שעוד רחוקה מלהסתיים, שינתה את הרגלי הצריכה של אנשים בכל רחבי העולם, ולאחר שהם גילו את נוחות השימוש באפליקציות, אין דרך חזרה. ניתן לראות את ההשפעה הזו בנתונים שנמסרו לאחר סקרים בנושא. ב-2021 תהיה צמיחה לא רק בסכומים שאנשים מוציאים באפליקציות חנות, אלא גם במספר האנשים שיורידו אפליקציות חנות וישתמשו בהן; על פי חברת App Annie, חברה המתמחה בניתוח נתוני אפליקציות, בשנת 2021 מספר האנשים שמשתמשים באפליקציות יכפיל את עצמו ויגיע ל-3.4 מיליארד.

הצמיחה בסכום שמוציאים תגדל פי 4 מסכום של 1.3 טריליון דולר לסכום של 6.4 טריליון דולר, כך לפי הנתונים של App Annie. מלבד שני הגורמים הללו, גם הזמן שאנשים מבלים באפליקציות חנות יגדל ויגיע ל-3.5 טריליון שעות שימוש.

צמיחת השוק העולמי ב-2021

הסכום הממוצע שאנשים מוציאים באפליקציות עומד על 344 דולר, ובשנת 2021 המספר ישלש את עצמו ויגיע ל-946 דולר. אסיה כנראה תהיה זו שתחווה את הצמיחה הגדולה ביותר, ואחריה יהיו מדינות מערביות, לרבות ישראל, שבהן מתבצעות רכישות יומיות בשוק המקוון.

ומה בנוגע לחנויות האפליקציות? כידוע, החנות של חברת אפל היא פופולרית במיוחד, ואחריה נמצאת Google Play. התחרות בין שתי החנויות האלו תימשך, כאשר הצפי הוא שהחנות של אפל תגדל ל-60 מיליארד דולר בשנת 2021. אולם, גוגל לא תישאר מאחור; החנות הזו, אשר מבוססת על מערכות ההפעלה של אנדרואיד תגדל גם היא, וביחד עם חנויות אפליקציה אחרות של מערכת אנדרואיד, היא תשתווה ואף תתעלה על ההישגים של חברת אפל מבחינת הורדות

פירוש הדבר הוא שעסקים שישיקו אפליקציות חנות לשני סוגי החנויות ינחלו הצלחה מבחינת כמות ההורדות.

למה אפליקציות חנות מצליחות כל כך?

ההצלחה של אפליקציות חנות מוסברת בחלקה על ידי מגפת הקורונה שאילצה אנשים רבים לשנות את הרגלי הצריכה שלכם. הנוחות שבדבר תגרום לאנשים להמשיך ולרכוש פריטים באפליקציות חנות, אך מה שאר הסיבות שהפכו אפליקציות חנות לפופולריות כל כך? כאמור, נוחות משחקת תפקיד גדול בהצלחה של אפליקציות מסוגים שונים, לרבות אפליקציות חנות.

מעבר לנוחות, אפליקציה חנות מספקת לאלו שמשתמשים בה גם חוויית משתמש משופרת לעומת פורמטים אחרים של רכישה. באפליקציה חנות כל המוצרים מוצגים בצורה ויזואלית ונוחה לצפייה, כך שאנשים יכולים פשוט לגלול ולראות כיצד מוצרים שונים נראים. בנוסף לכך, אנשים יכולים לקרוא גם תיאורים של מוצרים, לבחון מידות, ולצפות בפרמטרים נוספים כדי לקבל מידע מלא על המוצרים שהם מעוניינים בהם לפני הרכישה.

עם אפליקציה חנות איכותית, לא רק החלק הוויזואלי הוא איכותי: זמן הטעינה, מעבר בין עמודים, איכות הטקסטים, שירות הלקוחות, ופרמטרים אחרים הם גם איכותיים. השילוב של כל אלו גורם לאנשים לחזור לאפליקציות שהם יכולים לגלוש בהן מכל מכשיר נייד, ובמיוחד מהטלפונים הניידים שלהם.
מעבר לכך, אפליקציות חנות אינן דורשות תשלום להורדה, כלומר, ניתן להוריד אותן ללא עלות (במרבית המקרים) וליהנות משלל מוצרים ומבצעים מותאמים אישית מכל זמן ובכל מקום.

שירותי שילוח גם הם פרמטר חשוב באפליקציות חנות, ומדובר בגורם משותף חשוב לאתרי חנות ואפליקציות חנות. כיום ממשקי השילוח משתפרים מדי יום, כך שאנשים יכולים ליהנות מכל המוצרים שהם רוצים ולקבל אותם במהרה. לעתים ניתן לבצע משלוח מהיום להיום, או לקבל משלוחים במועדים מותאמים אישית לכל לקוח. גם שירותי ההחזרה באפליקציות חנות מהווים גורם חיוני בהצלחה של האפליקציות הללו; אנשים שמעוניינים להחליף ולהחזיר מוצרים יכולים להשאיר הודעה לחנות באפליקציה ולבצע החזר מהיר עם תקשורת נוחה באפליקציות הללו.

העובדה שאפליקציות חנות משחררות אנשים ממגבלות גיאוגרפיות תורמת אף היא להצלחה ההולכת וגוברת שלהן. חנויות פיזיות שממוקמות במקום אחד לא מאפשרות לאנשים להגיע אליהן בכל עת, כך שאנשים אינם יכולים לרכוש את המוצרים שהם מעוניינים בהם. לעומת זאת, אפליקציה חנות נמצאת ממש בכף היד, והודות לשירותי המשלוחים, אנשים מכל רחבי הארץ יכולים לרכוש מוצרים ושירותים שונים בלי לצאת מהבית.

ומה עם בעלי החנות?

מלבד היתרונות עבור קהל היעד, אפליקציה חנות מיטיבה גם עם בעלי עסקים שמעוניינים לבסס עסק מצליח לטווח הארוך. אפליקציות מהסוג הזה מורידות את הצורך בקידום ממומן ואורגני, מה שמפחית באופן משמעותית את עלויות הפרסום. אם כן, כיצד בעלי עסקים יכולים להסב את תשומת ליבם של אנשים להשתמש באפליקציות שלהם? בקלות: כדי לפרסם מוצרים חדשים, להודיע על מבצעים, לשלוח הודעות, ולבצע שלל פעולות קידום – אין צורך לשלם לגוגל על פרסום או להשקיע כסף רב בקידום אורגני.
במקום זאת ניתן לשלוח הודעות פוש שיתריעו על כל דבר שצריך, מה שישאיר את האפליקציה בתודעה של קהל היעד באופן תמידי.

ההסרה של המגבלה הפיזית תקפה גם לגביי בעלי חנות: אנשים מכל הארץ יוכלו לבצע רכישות בנוחות ובלי להגיע לחנות. כלומר, בעלי עסקים יכולים להציע שירותים ומוצרים לכל אדם באשר הוא, ולא להיות מוגבלים בגלל מיקום גיאוגרפי.

אם זה לא מספיק, אפליקציה חנות מאפשרת לחסוך גם סכומים גדולים על דמי שכירות, משכורות לעובדים, תשלומי ארנונה, חשמל, מים, מיסי עירייה, ועוד. מפני שאין חנות פיזית שמלווה בתשלומים שונים, בעלי עסקים יכולים לחסוך כסף רב ולהשקיע אותו בפיתוח האפליקציה, או פשוט עבור עצמם.

איך להשיק אפליקציה חנות מוצלחת?

אנחנו עתידים לראות הרבה יותר אפליקציות חנות בשנת 2021, וכן עלייה בכמות הרכישות וסכומי הרכישות ברחבי העולם. פירוש הדבר הוא שעסקים שאינם ישיקו אפליקציה חנות משלהם יישארו מאחור במובנים רבים, אך הקמה של אפליקציה כזו היא רק ההתחלה.

על מנת שאנשים יורידו את האפליקציה שלכם וירצו להשתמש בה שוב ושוב, עליכם להקפיד שהיא תהיה מעוצבת כהלכה, שתהיה נוחה לשימוש, ושכל הפרמטרים שהוצגו מעלה יהיו ברמה גבוהה. לשם כך אתם צריכים צוות מנצח שמתמחה בהקמה של אפליקציות חנות ואתרי חנות, וזה בדיוק הצוות שתמצאו בשריט.

אנו ב-SHAREIT עובדים ללא הפסקה כדי לספק ללקוחותינו שירותים דיגיטליים מותאמים אישית, לרבות פיתוח של אפליקציות חנות. לקראת ההמשך של שנת 2021, אנו שמחים לבשר גם על מוצר ייחודי מבית שריט שמאפשר לבצע המרה של אתר חנות לאפליקציה חנות ברבע מהמחיר של אפליקציה חנות הודות לכך, לא רק שתיהנו מאפליקציה חנות איכותית, אלא תשלמו על כך שבריר מהמחיר הכרוך בפיתוח אפליקציה, ותצעידו את העסק שלכם היישר לשנת 2021 – השנה של האפליקציות.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >