פיתוח אפליקציות: מה אתם צריכים לדעת על התהליך?

מכשירים ניידים חכמים מכל הסוגים הפכו להיות חלק בלתי-נפרד מחיינו, והשימוש התדיר בהם מחייב בתי עסק שונים להתאים את עצמם למכשירים הללו. כיום, כדי לבסס נוכחות ולבנות מותג מוצלח, מומלץ לפתח אפליקציה שתציג את המוצרים והשירותים שאתם מציעים, כאשר יש שלוש שיטות לפיתוח אפליקציה שאתם חייבים להכיר:

אפליקציות מסוג נייטיב (Native)

פיתוח אפליקציית נייטיב מתבצע תוך שימוש בשפה הייעודית של המכשיר עבורו היא מפותחת. כלומר, אפליקציית נייטיב נכתבת בשתי שפות שונות – בשפת פיתוח של אנדרואיד (JAVA) ובשפת פיתוח של מכשירי iOS (Objective C או Swift). פירוש הדבר הוא שצריך לכתוב שני קודים נפרדים עבור שני סוגי המכשירים השולטים בשוק. היתרון המשמעותי של השיטה הזו הוא התאמה מלאה של האפליקציה למכשיר שעליו היא מותקנת, וגישה מלאה לחומרה של המכשיר – מה שמספק חווית משתמש מיטבית וגם מאפשר להעלות אפליקציות בקלות יחסית לחנויות אפליקציה שונות.

ישנו גם חיסרון בשיטה הזו והוא המחיר הגבוה יחסית: מדובר למעשה בפיתוח של שתי אפליקציות, כך שהמחיר נקבע בהתאם.

אפליקציות היברידיות (Hybrid)

פיתוח אפליקציות היברידיות מתבצע באופן שמתאים למספר מערכות הפעלה – כלומר אין צורך בפיתוח של שתי אפליקציות נפרדות. אפליקציה היברידית נכתבת בשפה אחת, והיא זמינה בחנויות האפליקציה השונות. היתרון של אפליקציה מהסוג הזה הוא המחיר שלה: פיתוח של אפליקציה יחידנית גוזל פחות זמן והוא גם עולה פחות

למרות זאת, יש לאפליקציות היברידיות גם חיסרון: הן לא יכולות להשתמש בפונקציונליות המלאה של המכשיר (אין להן גישה מלאה לחומרה), כך שמאפיינים מסוימים של האפליקציה לא יעבדו בצורה אופטימלית. כתוצאה מכך, הביצועים של אפליקציה היברידית אינם מיטביים, ובכל הנוגע למכשירים של חברת אפל – זה מאתגר להעלות אפליקציות היברידיות ל-App Store בשל דרישות החברה.

אפליקציית ווב (WEB)

בניגוד לשני סוגי האפליקציות האחרות, אפליקציות ווב אינן ניתנות להורדה בחנויות האפליקציה משום שהן נופלות יותר בקטגוריה של אתר מותאם. הפיתוח של אפליקציות WEB מתבצע באמצעות שפת הקוד HTML5 – קוד פתוח שמאפשר למפתחים לבצע התאמות למכשירים השונים. פירוש הדבר הוא שאפליקציות ווב מתאימות לשימוש במכשירים שונים, וכאשר משתמשים בהן – הן נפתחות אוטומטית באופן שמותאם למסכים ולסוגי המכשירים בשימוש.

עם שיטת הפיתוח הזו ניתן לבצע התאמות למכשירים שונים ללא הגבלה ובכך לספק חוויית משתמש אופטימלית לכולם. מלבד זאת, אפליקציות מהסוג הזה מתעדכנות באופן אוטומטי ועלות הפיתוח שלהן נמוכה לעומת אפליקציות היברידיות ונייטיביות.

איזו אפליקציה מתאימה לחברה שלי?

כפי שראיתם, פיתוח אפליקציה תלוי במספר גורמים:

  • תקציב
  • מטרת האפליקציה
  • מהות העסק

כדי שתוכלו להשיק אפליקציה מצליחה, חשוב תחילה שהיא תיכתב בצורה מקצועית, שכן חווית המשתמש משפיעה במידה ניכרת על שימוש באפליקציות. לכל אחת מהשיטות שהוזכרו מעלה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכדי לבחור את השיטה המתאימה לכם ביותר – חשוב שתתייעצו עם בית תוכנה מקצועי.

אנו בביטמן מציעים פתרונות תוכנה מגוונים ומציעים לכל לקוחותינו מעטפת שירות הכוללת ייעוץ טכנולוגי ופיתוח אפליקציות מותאמות. כדי להבטיח את ההצלחה של לקוחותינו, אנו מעניקים שירותי פיתוח אפליקציות בשלושת השפות שהוזכרו מעלה, כך שתוכלו לבחור את השיטה המתאימה לכם ביותר בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם.

בעזרת ייעוץ מקצועי של מומחים בתחום התוכנה וחווית המשתמש (UX\UI), אנו נוכל לקדם את העסק שלכם למקום שאליו אתם רוצים להגיע, ולספק לכם שירותי פיתוח אפליקציה ללא תחרות – עבור כל מטרה.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >