קורונה וקניות אונליין: כך השפיעה המגיפה העולמית על השוק הישראלי

מגפת הקורונה, שהכתה את כל העולם בתדהמה, הביאה לשינויים לא רק בהרגלי העבודה וחיי המשפחה בעולם, אלא גם בהרגלי הצריכה. הסגרים שנאכפו השנה גרמו לאנשים רבים להישאר בביתם, וכל אלו שהיו צריכים לעשות קניות העדיפו לעשות זאת מביתם, גם בתקופות שבהן חנויות היו פתוחות. הרגלי הצריכה של ישראלים הושפעו במידה ניכרת מהקורונה, ולמרבה ההפתעה, ישנם ענפים שדווקא שגשגו בתקופה הזו. על פי פרסומים של חברת כא”ל, חלו מספר שינויים לא צפויים באופי הצריכה בישראל, כאשר אלו השינויים המשמעותיים ביותר שחלו בשנת 2020.

ישראלים העדיפו רכישות בתוך הארץ

הישראלים הם צרכנים משמעותיים בשוק העולמי, ובשנים הקודמות לקורונה, תושבים של המדינה הקטנה שלנו הוציאו מיליארדי שקלים מדי שנה על רכישות אונליין בחנויות שבסיסן בחו”ל. למרות ההעדפה הגורפת הזו לקניות אונליין ממדינות אחרות, בשנת 2020 חלה תמורה בהעדפות של הישראלים; מחזור הרכישות בענף האופנה חווה ירידה של 17% אחוז לעומת שנת 2019, אך אתרי חנות בתחום האופנה חוו עלייה משמעותית של 99%.

בשנת 2019 קניות אונליין בחנויות אופנה בישראל היוו 9% מענף האופנה הכללי, אך המספר כמעט שילש את עצמו בשנת 2020, וכיום רכישות אונליין באתרי אופנה ישראליים מהווים 22% מסך רכישות האופנה בארץ.

בתחום הריהוט חלה עלייה משמעותית בשנת 2020, כאשר ישראלים ביצעו 40% רכישות של ריהוט מכל הסוגים. בכל הנוגע לענף התקשורת – חלה עלייה של 2.9% בהוצאות, והסכום של עסקה ממוצעת עלה ב-1.9%.

ענף נוסף שגם הוא הושפע לטובה מהקורונה הוא ענף המחשבים שחווה צמיחה הן בחנויות פיזיות והן בחנויות אונליין. אתרי חנות שמוכרים טובין בתחום המחשבים נהנו מגדילה של 36% סך הכל. בחנויות אונליין נצפתה עלייה משמעותית של 64% וגובה עסקה ממוצעת בתחום המחשבים עלה ב-26%.

ומה לגביי ענף המזון? אין ספק שבעלי עסקים בתחום המסעדנות ושירותי המזון חוו מהלומה לא קטנה בשנת 2020. איסור ישיבה במקום הצריך מסעדנים לחשוב מחוץ לקופסה ולספק את המוצרים שלהם גם בשירותי משלוחים. המעבר למשלוח אוכל אונליין הביא לעלייה נאה של 71% לעומת שנה שעברה. לא רק זאת, הצמיחה בענף המזון, הודות לשירותי אונליין, הביאה לכך שקניות מזון מקוונות היוו 15% מסך רכישות המזון בישראל.

גודל העסקה הממוצעת בתחום המזון עלה גם הוא, וב-2020 הוא עמד על 163 ₪ לעומת שנת 2019, שבה עסקה ממוצעת עמדה על 146 ₪ – סך הכל גדילה של 11%.

ומי קנה יותר?

אין ספק שאלו שהשכילו להקים אתר חנות משלהם הרוויחו לא מעט במהלך שנת 2020. לפי הסטטיסטיקות, אלו שביצעו רכישות בסכומים הגדולים ביותר הם אנשים בגילאי 40-50. לעומתם, אנשים בגילאי 20-30 הגדילו את הסל החודשי שלהם ב-6%, ואלו בקבוצת הגילאים 16-20 הגידלו את הסך החודשי שלהם ב-26%.

מה צפוי להיות בשנת 2021?

הקורונה השפיעה על אספקטים רבים בחיינו, ונראה שהישראלים הסתגלו למציאות חדשה שבה יש מגבלות על יציאה מהבית. בעקבות המציאות הזו, חלה עלייה משמעותית בגובה עסקאות אשראי במדינה הקטנה שלנו, ונראה כי ישראלים רבים בחרו לשדרג את ביתם עם ציוד מחשבים וריהוט חדש שהם רכשו אונליין.

גם ענף האופנה הראה צמיחה נאה במיוחד, ובשל המגבלות על מעבר סחורות בין מדינות – תושבי ישראל השקיעו את כספם בחנויות אונליין בישראל ולא בחנויות מחו”ל. מהפיכת הרכישות שהגיעה עקב הקורונה כנראה כאן כדי להישאר, שכן עדיין לא ניתן לחזות מתי הקורונה תמוגר, ומתי ההגבלות יוסרו באופן מוחלט. 

עד אז, נראה שהישראלים בהחלט נהנים לקנות מחנויות אונליין מקומיות, וכנראה שהמגמה הזו כאן כדי להישאר.

איך ניתן להרוויח גם בזמן קורונה?

אין ספק שהקורונה דרשה מבעלי עסקים קיימים וגם בעלי עסקים חדשים להסתגל למציאות חדשה שבה חנויות פיזיות אינן מניבות רווחים כמו בעבר. למרות זאת, לפי הנתונים אין ספק ששגשוג הוא בהחלט אפשרי, גם בעתות משבר; בעלי עסקים כיום לא חייבים להחזיק חנות כדי ליהנות מרווחים לאורך זמן.

הקמת אתר חנות מקצועית היא הפתרון האידאלי עבור בעלי עסקים מכל הסוגים – חנויות אופנה, מסעדנים, כאלו שמוכרים מוצרים אלקטרוניים, ובעצם כל מוצר ושירות אחר. בעבר, הקמת אתר חנות היה אתגר שעלה לא מעט, ולכן בעלי עסקים רבים היססו אם לעשות זאת.

הפיתוח של מערכת ניהול WordPress שינה את פני התמונה, וכיום בעלי עסקים ללא ניסיון בתחום יכולים להקים לעצמם אתר חנות מצליח בליווי של צוות מקצועי. תוך שבועות ספורים ניתן להקים אתר חנות שמכיל את כל המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מציע, וליהנות מהכנסה עקבית לאורך זמן.

למה בעלי עסקים עושים זאת? מלבד המהירות שבה ניתן להקים אתר חנות, בעלי עסקים בוחרים לפנות לפלטפורמה הזו בזכות היתרונות הרבים שלה: עם אתר חנות אין צורך לשלם שכירות, כמו שצריך לשלם בחנות פיזית, אין צורך לשלם משכורות של עובדים, ארנונה, חשבונות מים וחשמל, תחזוקה, ולבצע תשלומים נוספים.

מלבד זאת, אתר חנות יכול לפעול סביב השעון, 24/7 ללא הפסקה, ובכך ליהנות ממחזור עסקאות רציף. העובדה שניתן לשלוח מוצרים שונים לכל רחבי הארץ מאפשרת ללקוחות ליהנות מהמוצרים שעסקים מציעים בלי לנסוע.

היתרונות הללו גורמים לבעלי עסקים רבים לשנות את האופן שבו הם מתנהלים, ואלו שמעוניינים בכך יכולים להרחיב את העסק שלהם אף יותר עם אפליקציית חנות. 

אפליקציה חנות מאפשרת לבעלי עסקים לבסס את המותג שלהם, וכן ליצור נוכחות תמידית במכשירים ניידים של כל לקוח, ובכך להוריד באופן משמעותי את עלויות הפרסום.

שנת 2020 תיזכר בתור שנה מאתגרת עבור כולם, ובייחוד עבור בעלי עסקים. אלו שהקימו אתר חנות לא רק שלא ספגו הפסדים, אלא הגדילו את ההכנסה שלהם באופן משמעותי, ולפי המגמה הנוכחית – סביר להניח שישראלים ימשיכו לבצע רכישות אונליין בעסקים ישראלים ולתמוך בעשייה מקומיתת.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >