מי קונה יותר באינטרנט?

קניות באינטרנט הפכו להרגל שגרתי בקרב ישראלים רבים שמעדיפים להישאר בבית ולהשתמש במכשירים הניידים שלהם כקניונים וירטואליים. למעשה, במדינה הקטנה שלנו קניות אונליין הפכו לפופולריות כל כך שהן שוברות שיאים מדי שנה מחדש, כאשר בשנת 2019 נקנו בישראל פריטים מהארץ ומחו”ל בסכום של למעלה מ-16 מיליארד ₪. כמו בכל תחום אחר, הרגלי הקנייה בארץ מעלים שאלות מעניינות כאשר אחת החשובות שבהן היא: מי קונה יותר? התשובה לשאלה הזו, בנוסף לנתונים נוספים על הרגלי הצריכה הישראליים, יפתיעו אתכם והם בהחלט שופכים אור על האופן שבו אנו מתנהלים אונליין:

נשים לעומת גברים – מי קונה יותר?

השאלה הנצחית הזו עולה בכל סקר קניות, ולמרות שרבים נוטים לחשוב שנשים קונות יותר – זו טעות. לפי מחקר של חברת First Insight, גברים מוציאים 30% יותר מנשים בקניות אונליין. כן כן, גברים הם אלו שמשלמים יותר על מוצרים באינטרנט – מהארץ וגם מחו”ל. למרות זאת, נשים עורכות יותר קניות אונליין, כלומר קונות יותר פריטים. אולם, למרות שגברים קונים פחות פריטים מנשים, הם מוציאים סכומים הגדולים באופן משמעותי מנשים, כך שהם “הצרכנים הכבדים” מבחינת הסך הסופי.

קניות אונליין בישראל

בשנת 2016, ישראל קיבלה את התואר של מדינת ה-OECD שבה מזמינים הכי הרבה חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, וזה לא מפתיע בהתחשב בסכומים שישראליים מוציאים על קניות אונליין. מלבד הבדלי רכישה בין גברים לנשים, יש נתונים מעניינים נוספים על הרגלי הקניות אונליין של ישראליים ששווים הצצה:

צעירים ומבוגרים כאחד נהנים מקניות אונליין – לפני כ-5 שנים, צעירים בגילאי 20-30 היוו פלח משמעותי בשוק של הקונים אונליין, אך המגמה הזו משתנה באופן מהיר. כיום, מבוגרים מעל גיל 50 מבצעים רכישות רבות אונליין, כאשר 24% מגדירים עצמם כ”מכורים” לקניות באינטרנט.

צעירים מתחת לגיל 18 גם הם החלו לבצע לא מעט רכישות באינטרנט, וכיום מדובר ב-2 קבוצות עם כוח קניה משמעותי שמבצע רכישות חודשיות באינטרנט.

ישראלים אוהבים לבצע סקר שוק – כל מי שמזמין מוצרים מחו”ל באופן קבוע יודע שיש תשלום שצריך לשלם כאשר עוברים את תקרת המס (שעומדת היום על 75$). למרות זאת, הישראלי הממוצע יעדיף לשלם תוספת מס אם המוצר שהוא רוצה מחו”ל זול לעומת הארץ. ניתן לראות את המגמה הזו בעיקר עם טלפונים חכמים ומוצרים אלקטרוניים קטנים שישראליים רוכשים באתרים מחו”ל. לעתים, מחיר המוצר בחו”ל בתוספת תשלום מס יהיה זול יותר לעומת המחיר בארץ, ולכן, הישראלי הממוצע יעדיף לבצע את הרכישה בחו”ל. לאורך השנים, נהיינו מומחים ברכישות, ומלבד סקרי שוק, ישראלים יודעים מתי ואיך להשתמש בקופונים, באילו מועדים יש מחירים, וכיצד ליהנות ממבצעים שונים כדי לקבל יותר תמורה עבור הכסף.

ישראלים אוהבים אופנה וגם אלקטרוניקה – אז עכשיו שאנחנו יודעים שישראלים אוהבים לבצע רכישות אונליין וגם שהם הפכו למומחים בנושא, נותר לגלות מה הישראליים אוהבים לרכוש. לפי סקר של שופרסל עם מכון גיאוקרטוגרפיה, עלו הנתונים הבאים על המוצרים שישראלים רוכשים:

  • 58% מהמשיבים ענו שהם רוכשים מוצרי אופנה באינטרנט
  • 34% מהמשיבים ענו שהם רוכשים נעליים באינטרנט
  • 35% מהמשיבים ענו שהם רוכשים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באינטרנט
  • 31% מהמשיבים ענו שהם רוכשים מחשבים ומוצרים נלווים באינטרנט

לפי אותו מחקר, ממוצע הקניות אונליין של ישראלים הוא 3 פעמים בחודש, מה שמדגים את כוח הקמעונאות האדיר שהאינטרנט טומן בתוכו.

מלבד ביגוד ומוצרי אלקטרוניקה, ישראלים רוכשים גם יותר רהיטים ופריטים לעיטור הבית באינטרנט ולא בחנויות פיזיות. בנוסף, ישראלים אוהבים גם לקנות מוצרי תינוקות שונים – החל מרהיטים ועד טיטולים באינטרנט, והורים מהווים כוח קנייה עצום בתעשייה.

ישראלים מסתכלים לא רק על המחיר – אין ספק שמחיר זול מהווה גורם חשוב עבור אלו שבוחרים לבצע קניות באינטרנט, ואכן 70% מהנסקרים השיבו שמחיר זול הוא מה שיגרום להם לרכוש מוצר מסוים על פני מוצר דומה במחיר גבוה יותר. 

כאשר עלתה השאלה הכללית אילו גורמים חשובים בעת ביצוע רכישות אונליין, אלו היו הממצאים:

  • 27% השיבו שמחיר אטרקטיבי חשוב בעיניהם
  • 20% השיבו שרמת האמינות של אתרים חשובה בעיניהם
  • 11% השיבו שרמת הבטיחות של אתרים מקוונים חשוב להם
  • 8% השיבו שמוניטין האתר חשוב להם
  • 7% השיבו ששירות לקוחות השיבו ששירות לקוחות הוא הגורם החשוב להם ביותר

קניות אונליין בישראל: מה צופן העתיד?

לפי איך שמסתמן כרגע, ישראלים ימשיכו לבצע לא מעט רכישות אונליין – בארץ וגם בחו”ל. בשנת 2020 היו לא מעט שינויים בתחום הקניות המקוון בגלל הקורונה, והמגבלות השונות הובילו ישראלים להשקיע יותר מכספם באתרים ישראליים.

בשנת 2020 הייתה פריחה בתחום הקניות המקוון בישראל, כאשר מסעדנים, בעלי אתרי אופנה, אתרים של מוצרי אלקטרוניקה ואתרים של מוצרי ריהוט נהנו מרווחים גדולים משמעותית לעומת שנים קודמות. נראה כי הישראלים ממשיכים לגלות בכל חודש מחדש את השוק המקוון בארץ, והם בהחלט אוהבים את מה שהם מגלים.

המכירות בארץ עלו בכמה עשרות אחוזים, ונראה שהמגמה הזו תימשך, וגם בחלוף הקורונה, הישראלים ימשיכו לבצע רכישות בארץ וליהנות ממשלוחים מהירים ושירות לקוחות משופר.

קניות אונליין שינו את הרגלי הרכישה של ישראלים רבים, ולפי מחקרים וסקרים בנושא – נראה שביצוע רכישות מקוונות מהווה פעילות אהודה בקרב אנשים בכל הגילאים. הקמת אתר חנות לממכר של מוצרים ושירותים שונים מאפשר לספק אותם ללקוחות בכל רחבי הארץ, ובעלי עסקים רבים כיום פונים לאינטרנט כדי להקים חנות משלהם.

לפי המגמה הנוכחית, נראה שקניות אונליין ימשיכו לשלוט בישראל, ונותר רק לראות כמה הישראלים יוציאו על קניות מקוונות. מה שבטוח הוא שאתרי חנות ייהנו מכוח הרכישה של ישראלים, ואלו שעלו על הגל יישארו עליו וייהנו ממנו במשך שנים רבות.

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >