קניות אונליין 2021: מה המספרים אומרים?

שנת 2020 הייתה בגדר הפתעה עבור כולנו; מגפת הקורונה שהכניסה מדינות רבות לסגר הביאה לחיינו מציאות חדשה שלא היינו רגילים לה. נאלצנו להסתגל למציאות שבה פעולות שגרתיות רבות נעשו מהבית, לרבות קניות. נכון, קניות אונליין זה לא משהו חדש, אך בשנה החולפת חנויות מקוונות חוו זינוק משמעותי בהיקף המכירות, ולמרות שנראה שהקורונה מאחורינו, כנראה שעולם ה-e-commerce ימשיך לשגשג באופן חסר תקדים. למעשה, מאז תחילת שנת 2021, בוצעו קניות רבות בחנויות מקוונות ברחבי העולם, והמספרים בשטח הפתיעו גם את המומחים בתחום.

כמה כסף אנשים הוציאו על קניות אונליין ב-2021?

המספרים שנאספו מרחבי העולם על קניות אונליין בשנת 2021 היו הגבוהים ביותר מזה מספר שנים. הנתונים הבאים מעידים על ההצלחה של חנויות אונליין ועל המעבר של עסקים רבים מעסקים של פנים מול פנים לעסקים מקוונים:

  • 2.14 מיליארד אנשים ביצעו רכישות אונליין – המספר הזה מהווה 27.6 אחוז מכלל אוכלוסיית העולם (7.74 מיליארד איש). כלומר, למעלה מרבע מהאנשים מכל העולם ביצעו לפחות רכישה אחת מקוונת בשנת 2021.
  • הייתה עליה של 900 מיליון קונים דיגיטליים – בדיוק כפי שקראתם: קרוב למיליארד אנשים ביצעו לראשונה רכישה מקוונת ב-2021 והפכו להיות חלק מקהילה של קונים אונליין שמעדיפים את החוויה הביתית על החוויה בחנויות פיזיות.
  • היקף המכירות עומד על קרוב ל-4 טריליון דולר – הקניות בשנת 2021 והצפי ליתר השנה עומד על 4 טריליון דולר. מדובר במספר שובר שיאים שלפי התחזיות עתיד להיות גבוה אף יותר בשנת 2022.

אמריקה שוברת שיאי קניות

זה לא מפתיע שארצות הברית עומדת בראש הרשימה של המדינות עם הכי הרבה רכישות אונליין; בשנת 2021, 230.5 מיליון מאזרחי ארצות הברית ביצעו רכישות מקוונות, והשנה אפילו לא נגמרה.

המעצמה כנראה לא תרד מכס המלכות שלה בשנים הקרובות, שכן עולם הקניות אונליין הוא פופולרי יותר מאי פעם בארצות הברית.

למה דווקא 2021 שוברת שיאים?

הקורונה היא לא הסיבה היחידה לכך שקניות מקוונות שברו שיאים בשנה האחרונה. ישנם מספר גורמים שהשפיעו על היקפי המכירות ברחבי העולם, וכנראה שהמצב לא ישתנה בשנים הקרובות:

  • חיבוריות נרחבת יותר לאינטרנט – למרות שזה מובן מאליו שכיום כולם מחוברים לאינטרנט, זה לא כך בכל העולם. ישנן מדינות שבהן הייתה גישה מוגבלת לאינטרנט, עד השנים האחרונות. הקמה של רשתות אינטרנט ברחבי העולם הביאה לכך שיותר אנשים נהנים מגישה לרשת העולמית. ומה יותר כיף לעשות עם האינטרנט מאשר לבזבז קצת כסף?
  • מבצעים גלובליים של חנויות מקוונות – החנויות המקוונות הגדולות בעולם, דוגמת אמזון ואלי-אקספרס יוצאות מספר פעמים בשנה במבצעים עם הנחות משמעותיות. יום הרווקים הסיני, השנה החדשה הסינית, בלאק פריידי, ומועדים נוספים הם ימי נהירה לחנויות הללו. במועדי מבצעים מהסוג הזה אנשים בוחרים לבצע כמה שיותר רכישות כדי לחסוך כסף וגם כדי ליהנות ממוצרים שלא זמינים במהלך כל השנה.
  • קופונים מקוונים – מבצעים חד-שנתיים הם לא הדרך היחידה שבה חנויות מקוונות מושכות אליהן לקוחות. אלי-אקספרס ודומותיה מספקות קופונים מסוגים שרבים שמושכים אנשים לבצע רכישות שהם לא היו מבצעים בדרך כלל. קבלת קופונים על הוצאות מעל סכום מסוים הן הפופולריות ביותר, ולכן חלה עלייה מתמדת בכמות האנשים שמבצעים רכישות וכן בסכום שהם משלמים עבור רכישה יחידה.
  • ולא לשכוח את מועדוני הלקוחות – אמזון היא קמעונאית הרשת הגדולה ביותר בעולם, ומסיבה טובה. ג’ף בזוס יודע מה הוא עושה, והקניות המקוון מספק תמיד חידושים שמושכים לקוחות קיימים וגם חדשים. אחד מגורמי המשיכה של אמזון ודומותיה הוא מועדון הלקוחות שמספק לא רק מבצעים, אלא גם הטבות משמעותיות שאין למי שאינו במועדון. משלוחים חינם, ימי מבצעים אקסקלוסיביים, ניוזלטרים, והטבות נוספות גורמים לאנשים לבצע רכישות מדי יום ולהוציא סכומי כסף לא מבוטלים על רכישות מקוונות.
  • נוחות וזמינות – בסופו של דבר, אפשר למצוא סיבות רבות לכך שהייתה עלייה ברכישות אונליין בשנת 2021. אבל, בסופו של דבר הכל מתנקז לדבר אחד – היגיון פשוט. אנשים בוחרים לבצע רכישות באינטרנט על פני רכישה בחנויות פיזיות מפני שזה קל, נוח ונטול בעיות.

אתר חנות מאפשר לרוכשים לבחור כל מוצר שהם רוצים בלי לעמוד בתור, בלי לנסוע ובלי להיות תלוי בשעות פתיחה וסגירה. אתרי חנות פתוחים סביב השעון והם מאפשרים לבצע רכישה בכל זמן ובכל מקום וגם ליהנות ממשלוחים מהירים. מדובר באפשרות רכישה נוחה וזמינה שמצמצמת תורים בכל יום בשנה, בייחוד לפני חגים, שבהם כידוע חנויות וקניונים מוצפים ברוכשים.

ומה קרה בישראל בשנת 2021?

ארצות הברית ומדינות גדולות אחרות הן לא היחידות שבהן הייתה עלייה בכמות הרכישות המקוונות בשנת 2021. גם בישראל הייתה עלייה משמעותית במספר הרכישות שאנשים ביצעו, בחלקה בגלל הקורונה ובחלקה מתוך חיבה אמיתית של הישראלים לקניות אונליין.

למרות שישראלים אוהבים להוציא את הכסף שלהם על חנויות מעבר לים, שנת 2021 סימנה מפנה במגמה הזו. השנה ישראלים העדיפו דווקא אתרי חנות בארץ שהשכילו להציע מוצרים באופן מקוון.

ענף האופנה, המחשבים והריהוט חוו את הצמיחה הגדולה ביותר בשנת 2021 עם גדילה ממוצעת של 30% בכמות הרכישות. מדובר במספר לא מבוטל שאפשר לעסקים רבים להחזיק את הראש מעל המים בתקופה הקשה של הקורונה, וגם לעשות הרבה מעבר לזה. חנויות פיזיות שהעבירו את העסקים שלהם לשוק המקוון הצליחו אף יותר ב-2021 לעומת שנים קודמות, ורבות מהן בחרו לעשות להישאר אונליין.

השוק המקוון במאה ה-21: העולם שייך לאינטרנט

הרשת העולמית מהווה חלק בלתי מבוטל מחיי היומיום של רבים מאיתנו. ככל שיותר אנשים מתחברים לאינטרנט, כך יש יותר גישה לשירותים ומוצרים מקוונים. בשנים הקרובות אנו עתידים לראות את ההשפעה העצומה של הרשת העולמית על האופן שבו אנו מתנהלים, לרבות הרגלי הצריכה שלנו.

אנשים רבים בוחרים את הנוחות של קניות אונליין על פני ביקור בחנויות פיזיות, ועסקים בהחלט שמים לב לכך. בעלי עסקים רבים עם חנויות בחרו להעביר את העסקים שלהם לאינטרנט, ועסקים חדשים שקמו כלל לא הקימו חנות פיזית, אלא פנו ישירות לעולם המסחר המקוון.

השינוי הזה בהרגלי הצריכה גרם לבעלי עסקים רבים לעשות חושבים על העתיד שלהם ועל האופן שבו הם מתנהלים. אלו עם הארנקים הם לא היחידים שנהנים מהיתרונות של אתר חנות. גם בעלי עסקים זוכים ליתרונות משמעותיים כאשר הם מקימים אתרי חנות: עסק מקוון אינו כבול לשעות פעילות מוגבלות, הוא יכול לבצע משלוחים לכל רחבי הארץ, אין צורך לשלם דמי שכירות, ארנונה וחשמל עם אתר חנות, וניתן לנהל עסקים ביעילות רבה הודות למסחר מקוון.

אבל, ומדובר ב’אבל’ משמעותי, דינם של אתרי חנות אינו זהה זה לזה. כמו בעסקים ב”עולם האמיתי”, גם בעולם המקוון יש תחרות בין עסקים שמציעים שירותים דומים. כדי להיבחר על ידי הקהל, צריך להגיע לראש רשימת החיפושים של גוגל, ולשם כך יש חוקים שנקבעו על ידי ענקית החיפוש. 

הקמה של אתר חנות מוצלח תלויה בגורמים רבים שזקוקים ליד מקצועית, ולכן חשוב שתדעו עם מי לעבוד כאשר אתם מקימים אתר עסקי משלכם. זה יכול לקבוע את גורלכם. 

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >