בניית אתר חנות בזמני הקורונה

המשבר הכלכלי שנגרם עקב התפרצות מגפת הקורונה לעולם העמיד עסקים רבים, גם היציבים, על סף קריסה טוטאלית. בדצמבר 2019 כאשר המגפה התפשטה בסין, הדאגות אולי לא היו משמעותיות מספיק, כשהיא הגיע לישראל במרץ 2020 חשבנו אולי בתמימות שהסגר יעזור לנו להיפטר מהמגפה ולעבור לשלב הבא של חיינו בשלום. היום אנחנו יכולים לראות ולהבין את הדברים קצת אחרת, מגפת הקורונה לא הולכת לשום מקום ונצטרך ללמוד לחיות איתה בסוג של הרמוניה רגישה. שאלה חשובה ורלוונטית מאוד היא, מה אמורים לעשות בעלי עסקים בזמן שהעסק נסגר ונפתח בהודעה של יום, והפתרונות לעובדים עצמאים לא משמשים כעזרה משמעותית? אכן שאלה חשובה והתשובה היא מורכבת. המגפה הכניסה אותנו לא רק לסגר אלה גם לעידן טכנולוגי חדש בו הרבה היבטים מחיינו מנוהלים ומתבצעים ע״י אמצעים דיגיטליים. סקרים של השוק העולמי מעידים על כך שהעסקים שהצליחו הכי פחות לפטר עובדים, להוציא עובדים לחל״ת ולהמשיך לעבוד כמעט כרגיל הם אלו שהצליחו לעבור לביצוע עבודתם (למרבית יכולתם) בצורה דיגיטלית. אמנם הטרנד של להעביר שירותים ו/או מוצרים לאונליין כבר קיים מלפני הקורונה והיה גם במגמת עלייה כבר כמה שנים, המגפה נתנה למגמה הזאת את הפוש הגדול שהפך אותו לקריטי עבור העסק. כאן נכנס לתמונה הפתרון של בניית אתר חנות

חשיבות ניהול אתר אינטרנט עבור כל עסק הוא ברור, במקרה ואתם מעוניינים ללמוד עוד על בנייה וניהול אתרים אנחנו מזמינים אתכם לעיין בבלוג שלנו. אתר יכול לעזור במיתוג וקידום העסק בצורה אורגנית וגם ממומנת, אבל אתר חנות תורם לכל בעל עסק יתרון נוסף. אתר חנות משמש כסניף פעיל 24/7 במרחב הדיגיטלי המאפשר הזמנה/קנייה של שירותים ו/או מוצרים שלכם ללקוחות הרבה מעבר לאזור הגאוגרפי בו קיים הסניף הפיזי של העסק. לפני שנכנס ללמה אתר חנות הוא משאב קריטי לכל בעל עסק, בואו נרחיב יותר לעומק מה זה בעצם אתר חנות. 

מה הוא אתר חנות 

אתר חנות (באנגלית eCommerce Store) הוא אתר בוא ניתן לעיין בפרודוקטים, מוצרים ושירותים שמספק בעל העסק ולבצע רכישה אונליין ישירות מהאתר דרך סליקה דיגיטלית. אצל רוב בעלי אתר חנות קיימת האפשרות לבצע הזמנה באיסוף עצמי מהסניף הפיזי וגם לקבלת משלוח עד הבית לפי בחירת הלקוח (ישנם גם עסקים שפועלים רק כאתר חנות בלי סניף ועושים משלוחים עד הבית). מערכות אתרי חנות, במיוחד אלו של וורדפרס מאפשרות לנהל עסק בפשטות דרך ייצור נתונים בצורה אוטומטית. המערכות הללו מאפשרות עיבוד נתוני מכירה, איזה מוצרים ושירותים הכי פופולריים, מה הפריסה הגאוגרפית של הלקוחות שלכם, מידע על איפה העסק שלכם חזק ועוד הרבה הרבה יותר כך שכל רגע נתון תהיה לכם תמונת מצב שימושית שתוכל להראות את הדרך לפעולה הבאה בצורה הכי חכמה שיש. אתר חנות הוא עסק לכל דבר אשר הופך אתכם לנגישים 24/7 לכל אדם בעולם שיש לו סמארטפון, מחשב ו/או טאבלט.

סטטיסטיקות מעניינות על אתרי חנות 

  • קניות באתרי חנות תופסות נפח שוק המכירות העולמי של כ-14% ומשוער כי עד שנת 2023 (במיוחד לאחר אירוע כמו התפשטות הקורונה), המספר יצמח ל-22%.
  • לקוחות/קונים וריטואלים קונים יותר דרך הסמארטפון שלהם מאשר המחשב (51% יותר). זה נתון חיובי עבור בעלי עסק עם אתר חנות כפי שכמעט ואין אנשים שמסתובבים בלי טלפון ובכל רגע ויהיה אפשרי עבור כל בעל עסק לבצע מכירה נוספת. 
  • ללקוחות דיגיטליים חשובה מאוד האופציה למשלוח חינם. כ-40% מהקונים שפועלים אונליין נוטשים את סל הקניות שלהם אם אין אופציה למשלוח חינם. 
  • 93.5% מכל משתמשי האינטרנט בעולם ביצעו לפחות רכישה אחת באינטרנט. 
  • לפי חברת הייעוץ העולמית KPMG הסיבה העיקרית לכך שאנשים מבצעים קניות אונליין זה בגלל שניתן לעשות זאת בכל שעות היום (ולילה). המשמעות עבור העסק שלכם? אם תנגישו את המוצרים ושירותים שלכם דרך אתר חנות, אתם תראו צמיחה במכירות וברווחים!

למה מגפת הקורונה הופכת אתר חנות לחשוב יותר מתמיד?

יכול להיות שאתם אומרים לעצמכם שאם לא היה לכם אתר חנות לפני המגפה, אז למה שתהיו לכם אחרי, ויכול להיות שהחשיבה הזאת מבחינה עסקית היא לא נכונה. בשיא תקופת הסגר במדינת ישראל, רשתות השיווק וקניות כמו שופרסל, רמי לוי וכו׳ היו כל כך עמוסים שהייתה רשימת המתנה למשלוח של עד שלושה שבועות! גם בתקופת סגר הרשתות האלו הצליחו לשמר את רווחים שלהם ואף גם להרוויח יותר בגלל שהיה בבעלותם אתר חנות. 

למרות שהסגר חלף (ומאיים לחזור), הוא השאיר מאחוריו ציבור שגילה את הפשטות של לעשות קניות באונליין, ולא רק של מוצרי אוכל אלה גם של ציוד ספורט בעקבות סגירות חדרי הכושר, מוצרים אלקטרוניים לבית ופנאי ועוד הרבה יותר. 

אחד הסיבות הגדולות למשברים של עסקים זו הייתה העובדה שהחנויות הפיזיות שלהם סגורות אבל עדיין היה באחריותם לבצע תשלומי שכירות לבעלי הבית, חשבונות ארנונה וכו בסכומים שהגיעו לאלפי שקלים בחודש. במקרה ואתם מוכרים מוצר או שירות שלא מצריך חנות פיזית (כמו מכירת תכשיטים בייצור עצמי, תוצרי אומנות, פריטים קטנים וכו׳) תוכלו לחסוך מעצמכם את כל החשבונות ולנהל עסק מוצלח לגמרי דרך האתר חנות שלכם. זהו פתרון פשוט, זול ויעיל אשר יכול לשמש כל אדם. 

מעבר לסיבות הקשורות לקשיים שהביאה איתה הקורונה, לעבודה דרך אתר חנות יש יתרון שהוא מנגיש את המוצרים ושירותים שלכם לכל מרחב ארץ פעילותכם ולכל מדינות העולם שתרצו (במידה ואתם מאפשרים משלוח גלובלי). כך תוכלו לייצר הכנסה נוספת לעסק שלכם ולהפוך אותו לעסק גלובלי הכל ישירות מהאתר חנות שלכם.

רוצים גם אתם ליהנות מכל היתרונות של אתר חנות? חברת שריט היא המובילה בשוק לבניית אתרים, עיצוב אתרים ושיווק דיגיטלי. אנחנו יודעים שהתקופה הזאת מאתגרת עבור כולם ומזמינים אתכם ליצור עמנו קשר, ולקבל ייעוץ ראשון חינם. התוצאות שלכם, הם הגאווה שלנו!  

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >