חשיבות הקידום בגוגל

אתם בונים אתר חנות, מזינים אותו במוצרים ומשגרים אותו לאינטרנט; מדובר כיום בתהליך חיוני עבור עסקים מכל הסוגים שרוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ברחבי הארץ, ולעתים גם ברחבי העולם. בניית אתר חנות היא חשובה במיוחד בעידן שבו אנשים מבלים יותר ויותר שעות באינטרנט הביתי או במכשירים הניידים שלהם, אך האם בכך תמה העבודה שלכם? האם בניית אתר חנות פירושה שאתם יכולים לנוח על זרי דפנה? התשובה לכך היא שלילית מפני שמדובר בשלב אחד בלבד בדרך להצלחה. כדי שאתר חנות, מכל סוג שהוא, יצליח בקרב קהל היעד, ישנה חשיבות עליונה לקידום בגוגל שיכול להזניק אתכם קדימה ולהביא אתכם ליעדים שכלל לא חשבתם עליהם.

לפני הכל – מה זה קידום בגוגל?

בעבר, קידום של עסקים מסוגים שונים נעשה באמצעות פרסומים שונים, לרבות פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות, קמפיינים, ושיטות פרסום ושיווק נוספות. הדברים החלו להשתנות כשהאינטרנט הפך להיות מרכז מסחר שבו ניתן לרכוש שירותים ומוצרים מגוונים מכל מקום בעולם.

השינוי המהותי הזה בעולם המסחר הביא לשינויים משמעותיים בשיטות השיווק, כשאחת החשובות שבהן היא קידום בגוגל. מדוע דווקא גוגל? מפני שמדובר במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, וניתן לומר בביטחון שלא יהיה מתחרה לענקית החיפוש, לפחות לא בעשורים הקרובים.

כאשר בונים אתר חנות, יש לשמר את האתר וגם להפוך אותו לאטרקטיבי עבור גולשים, ובעיקר קהל היעד. מלבד קהל היעד שלכם, יש גורם נוסף שאתם צריכים לשאת חן בעיניו וזה מנוע החיפוש גוגל; כאשר אנשים מחפשים מוצר/שירות/מילת חיפוש, גוגל נותן להם אלפי אתרים מתאימים שמתפרשים על פני כמה וכמה עמודי חיפוש. אתרים שמופיעים בעמוד הראשון או השני הם אלו שאנשים יבחרו בהם, ולכן יש חשיבות גדולה למיקום שלכם בגוגל.

כדי להגיע לעמוד הראשון והנכסף בגוגל, אתם צריכים ללכת פי החוקים של ענקית החיפוש, ויש לא מעט מהם. כאשר תעשו זאת באופן מקצועי, האתר שלכם ילך ויעלה לראש רשימת החיפושים, והתוצאה הישירה היא הגדלת היקף המכירות שלכם לאורך זמן.

מדוע קידום בגוגל חשוב כל כך?

הכללים שגוגל קבעה עבור קידום אתרים אינם אקראיים; המטרה של הכללים הללו היא בעיקרה להעניק לגולשים חוויית גלישה נעימה, נוחה וכזו שתספק את הצרכים שלהם, כך שיש לא מעט הגיון מאחוריי השיגעון של גוגל. כאשר עוקבים אחר הכללים של גוגל, הכוללים יצירה של אתר מושך לעין, אתר מסודר, אתר שכולל תכנים איכותיים, תמונות איכותיות, ומספק חוויית גלישה נוחה, יוצרים לא רק אתר שידורג גבוה ברשימת החיפושים של גוגל, אלא כזה שימשוך אליו יותר גולשים. אם כן, קידום בגוגל, כאשר הוא נעשה כמו שצריך, מניב תוצאות מדהימות עבור עסקים מכל הסוגים ובכל הגדלים:

1. חיסכון בעלויות קידום – קידום אורגני בגוגל (קידום ללא תשלום) מביא באופן מפתיע ליותר המרות מקידום ממומן. מדוע? מפני שגולשים סומכים יותר על קידום טבעי מאשר על קידום ממומן. קידום בגוגל באמצעות פרסומות ומודעות הוא אמנם יעיל ומאפשר למצב את האתר שלכם בראש רשימת החיפושים בגוגל, אך ישנם אנשים רבים שחושדים באותן מודעות ממומנות ונמנעים באופן מודע ולא מודע מלהיכנס לאתרים מהסוג הזה.

2. פרסום חינמי ברשתות חברתיות – קידום בגוגל באופן אורגני מביא איתו תופעת לוואי לא צפויה אך מבורכת בהחלט; אנשים שנכנסים לאתרים שמקודמים באופן אורגני נוטים לפרסם את אותם אתרים ברשתות חברתיות, בלי שידול ובלי תשלום. באופן הזה, עסקים בעצם מקודמים אף יותר בלי צורך לשלם על חשיפה – כך שמדובר ביתרון משמעותי, בייחוד אם יש לכם תקציב פרסום מוגבל.

3. רכישה (כמעט) מובטחת – ישנם גולשים בקהל היעד שמשוטטים באתרים שונים כדי להעביר את הזמן ולתכנן רכישות עתידיות, וישנם גולשים שמחפשים אתרי חנות כדי לבצע רכישה בהקדם האפשרי. אלו שרוצים לבצע קניות הם מוכווני מטרה, והם מוכנים להשקיע את כספם במוצרים ושירותים כאשר הם מבצעים חיפוש באינטרנט. קידום אורגני בגוגל מושך אליו גולשים שרוצים לבצע רכישות, ומכאן החשיבות של קידום מהסוג הזה; קידום בגוגל שהוא איכותי יאפשר למקם את האתר שלכם בעמוד הראשון בגוגל, ובכך להביא אנשים שמעוניינים לקנות את מה שאתם מציעים, ולא רק לשוטט באתר החנות שלכם.

4. אינרציה של קידום – קידום אורגני בגוגל הוא קידום ייחודי; אם אתם עושים הפסקה ומורידים את הפעילות שלכם באתר מכל סיבה שהיא, הקידום ימשיך לעשות את שלו. אם תפסיקו למשל להזין תכנים חדשים באתר שלכם או תפסיקו להעלות מוצרים חדשים, האתר שלכם לא ייעלם מגוגל. הוא ימשיך להיות בעמוד הראשון במשך תקופה וירד בדירוג לאורך זמן, אך עדיין תהיה לו נוכחות. קידום בגוגל שהוא ממומן לא עובד כך: ברגע שבעלי אתרים מספיקים לשלם עבור קידום, הקמפיינים שלהם מופסקים באופן מידי והם נעלמים מהעמוד הראשון בגוגל.

חשיבות הקידום בגוגל היא אדירה, בין שהעסק שלכם קטן, בינוני או גדול. מדובר במנוע החיפוש הגדול בעולם, ואם עסקים לא נוכחים בו, הם כאילו לא קיימים. כדי לקדם את עצמכם בגוגל, אתם יכולים להשקיע כסף בקידום ממומן או לבחור בכיוון של קידום אורגני. שתי הדרכים יניבו לכם תוצאות, אך במבחן הזמן, קידום אורגני הוא זה שמנצח במרוץ.

למידע נוסף עבור קידום אורגני בגוגל >>>
למידע נוסף עבור קידום ממומן בגוגל >>>

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >