קידום אורגני במה הוא תורם?

הפריחה של עסקים דיגיטליים בשני העשורים האחרונים הובילה לתחרות עזה בין חברות שונות שמעוניינות בתשומת לבו של הצרכן. כדי לעשות סדר בדברים, ענקית החיפוש, גוגל, יצרה וממשיכה ליצור סדרה של חוקים שיאפשרו לעסקים למנף את עצמם ולהגיע למקומות הראשונים בראש רשימת החיפושים. באמצעות הכלים הנכונים, גם העסק שלכם יוכל לטפס מעלה לעמודים הראשונים של גוגל ולמשוך את תשומת הלב של אותו צרכן שעומד בפניו היצע גדול.

על אילו כלים מדובר?

כדי להגיע לראש רשימת החיפושים בגוגל, ניתן לקדם אתרים של בעלי עסק ונותני שירות בשתי דרכים עיקריות:

  1. קידום ממומן – קידום ממומן, או שיטת PPC, היא שיטה לקידום אתרים באמצעות תשלום לגוגל ומנועי חיפוש אחרים. אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום ממומן, תצטרכו לשלם סכום מסוים עבור כל הפניה או הקלקה של גולשים לאתר שלכם. בשיטה הזו אתם יוצרים בעצם מודעות או קמפיינים שמטרתם לקדם אתכם, ומשלמים לגוגל כדי שתציג אתכם בעמוד הראשון של רשימת החיפושים. המודעות שכולנו מכירים ומתנוססות בחלק העליון של העמוד הראשון בגוגל הן בעצם מודעות ממומנות של בעלי עסקים ששילמו כדי להגיע לאזור הזה. עבור כל כניסה לאתר או פעולה אחרת על מודעה או אתר, בעלי האתר משלמים לגוגל סכום מוסכם מראש, ולכן השיטה הזו נקראת ‘קידום ממומן’.
  2. קידום אורגני – כאן אנו מגיעים ללב ליבו של קידום אמיתי – קידום שמתבסס על איכות ולא על כמות הכסף שבעלי עסקים מוכנים לשלם כדי להופיע ראשונים בגוגל. קידום אורגני הוא קידום שמטרתו להביא את העסק שלכם לראש רשימת החיפושים בגוגל, בלי שתצטרכו לשלם על כך. כיצד זה אפשרי? כמו שציינו, קידום אורגני של אתרים מתמקד באיכות שלהם ולאו דווקא בכמות הכסף שאתם משקיעים בפרסום. בסוג הקידום הזה, חשוב שאתרים ייראו מושכים לעין, כלומר יכללו תמונות וסרטונים איכותיים שיגרמו לגולשים להישאר באתר. בנוסף, בתהליך של קידום אתרים אורגני, חשוב שבאתר יהיו טקסטים שיהיו כתובים בצורה קולחת ויכילו מילות חיפוש שגולשים מתעניינים בהם. כך למשל, עסק שמוכר כלי עבודה יצטרך להעלות טקסטים שיכללו מונחי חיפוש כמו “כלי עבודה זולים”, “כלי עבודה לבית”, ועוד. 

כדי להביא לדירוג מוצלח של אתרים, קידום אורגני צריך לכלול גם פריטים נוספים, כמו תמונות מוצרים איכותיות, פירוט ברור, קישורים לעמודים ברשתות חברתיות, כותרים בתצורה שגוגל קבע, ועוד. כאשר תכנים עולים לאתרים, הם נסרקים על ידי גוגל ומדורגים לפי הפרמטרים של מנוע החיפוש. ככל שהאתר איכותי יותר, כך הוא ידורג בצורה טובה יותר – כלומר יופיע בראש רשימת החיפושים. אז, מטרתו של קידום אורגני הוא לבנות אתרים איכותיים ו”מהודקים” לפי הכללים של גוגל על מנת שידורגו גבוה ככל שניתן, בלי תשלום.

למה קידום אתרים אורגני הוא חשוב כל כך?

באמצעות קידום ממומן אתם בעצם מבטיחים שהאתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל. אם כן, למה שתשקיעו בקידום אורגני כשאתם יכולים לקנות בקלות את המיקום שלכם בגוגל? היתרונות של קידום אתרים אורגני הם שהופכים את השיטה הזו לעדיפה על פני קמפיינים ממומנים במרבית המקרים:

יותר כניסות לאתר – 80%-70% מהגולשים מעדיפים להיכנס לאתרים שעולים בצורה אורגנית מאשר לאתרים שצצים כמודעות פרסומיות. כלומר, אלו שמחפשים מילות חיפוש שקשורות לעסק שלכם יבחרו באתר שמקודם באופן אורגני על פני אתר שעולה כמודעה.

יותר תנועה לאתר – קידום אתרים אורגני מביא לתנועה רבה יותר באתרים מהסוג הזה. כאשר אתר מסוים עולה בראש רשימת החיפושים, הוא מהימן יותר עבור גולשים, ופירוש הדבר הוא שאתם תקבלו יותר כניסות ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר באמצעות קידום אורגני.

תנועה גם לאחר הפסקה – כאשר מפסיקים קידום ממומן, אתרים ששילמו על קידום מהסוג הזה מפסיקים להופיע באופן כמעט מידי בעמודים הראשונים בגוגל. לעומת זאת, קידום אורגני הוא בעל “הד” מתמשך; אם אתם מפסיקים להעלות תכנים לאתר, אין זה אומר שהוא יפסיק להיות מדורג גבוה. התוצאות של קידום אורגני מפסיקות גם כאשר יש הפוגה בקידום מהסוג הזה. אתם אמנם תתחילו לראות ירידה בתוצאות, אך האתר שלכם לא יפסיק לצוץ כמו שקורה בקידום ממומן.

קידום ברשתות חברתיות – השפעה מעניינת של קידום אורגני היא חשיפה ברשתות חברתיות. גולשים שנכנסים לאתרים שהם מצאו באופן אורגני נוטים לשתף אותם יותר ברשתות חברתיות לעומת אתרים בקידום ממומן. כלומר, מלבד חשיפה שנובעת מהימצאות בראש רשימת החיפושים, אתם גם תיהנו מחשיפה מוגברת ברשתות חברתיות בלי השקעה כספית.

משיכה של גולשים מכווני מטרה – כאשר אנשים מחפשים מוצרים או שירותים מסוימים, הם מעוניינים להשקיע כסף כדי לקבל את מה שהם מחפשים. כדי להסב את תשומת ליבם של אותם גולשים מוכווני מטרה, חשוב להשקיע בקידום אורגני. קידום ממומן אינו תמיד מניב מכירות מפני שהוא נתפס כפחות מהימן מקידום אורגני. אם האתר שלכם נבנה לפי הדרישות של גוגל ומגיע לעמוד הראשון, יש סיכוי גבוה שגולשים יבצעו רכישות באתר שלכם לעומת אתרים ממומנים.

שיפור חווית המשתמש – כאמור, ישנם מספר פרמטרים שלפיהם גוגל נותנת “ציון” לאתרים ובוחרת כיצד לדרג אותם. ישנם עשרות פרמטרים שמקבלים דירוג ותפקידם הוא לא רק לשפר את הדירוג בגוגל, אלא גם לשפר את חווית המשתמש. כאשר תשקיעו בגורמים הללו, כמו דף תשלום נוח, תצוגת מוצרים מושכת, דף יצירת קשר, ועוד – כך אנשים ירצו לבצע יותר פעולות באתר שלכם. כפועל יוצא, גם הדירוג שלכם בגוגל יעלה מפני שמנוע החיפוש יקלוט את כל הפרמטרים שהשקעתם בהם ויעלה את דירוג האתר שלכם.

קידום אתרים הוא עולם בפניי עצמו שבו אתם יכולים לשלם על קידום האתר שלכם או לבנות אותו באופן שימשוך גולשים ויעלה את דירוגו בגוגל. היתרונות הרבים של קידום אתרים אורגני הופכים את שיטת הקידום הזו לעדיפה על פני קידום ממומן במקרים רבים, כך שבהחלט מומלץ להשקיע בקידום אורגני אם אתם רוצים לבנות אתר עסק חדש או לשפר אתר קיים.

למידע נוסף בנוגע קידום אורגני בגוגל >>>

אהבתם את המאמר? שתפו :)

הרשמו לניוזלטר של SHAREIT

הכניסו מייל וקבלו עדכונים וטיפים מהמומחים שלנו

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

צרו איתנו קשר

תודה שיצרת
איתנו קשר!

אחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם

התחלת שיחה
1
היי, צריכים עזרה?
שלום :)
ברוכים הבאים ל-Whatsapp של SHAREIT
יש לכם שאלה?
מוזמנים לשלוח הודעה, אנחנו מיד אתכם > > >